sreda, september 27, 2006

VZDRŽEVALEC LIKVIDNOSTI

Danes so na SEOnetu objavljeni podatki o prvem vzdrževalcu likvidnosti na Ljubljanski borzi vrednostnih papirjev. Čeprav je Abanka nekoč mislim že izvajala podobne aktivnosti pri enem vrednostnem papirju (trenutno se ne spomnim katere, vem pa daje Abanka vedno stala na ponudbi in povpraševanju s 50 loti), bo tokrat pri Telekomu "uradno" opravljala pionirsko delo. Za to grejo vsekakor čestitke. Sem se pa nasmejal, ko sem videl kriterije:


Izstopa seveda minimalna velikost ponudbe, ki so jo določili pri 500.000 tolarjih oziroma pri 7 delnicah po trenutnih cenah...

Glede na predvideno tržno kapitalizacijo Telekoma je ta številka za moj okus zelo, zelo skromna. V bistvu smešna....

5 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Prvič je šlo za Iskro Avtoelektriko....
Lp, A

Anonimni pravi ...

Tudi 5% bid-offer spread se mi zdi kar visok.

Anonimni pravi ...

Mi lahko prosim nekdo razloži, kakšno nalogo ima vzdrževalec likvidnosti? Morda s primerom.

Matej Tomažin pravi ...

Vzdrževalec naj bi vsak trenutek (oziroma večinoma časa) stal najmanj z minimalno količino na strani ponudbe ter strani povpraševanja.

To pomeni, da bo npr. Abanka v ponedeljek vnesla nakupno naročilo za 10 delnic Telekoma na 75.000 tolarjev, prodajno za 10 delnic pa na npr. 78.000 tolarjev - tako bodo imeli vlagatelji vedno na voljo ponudbo in povpraševanje.

Seveda gre omeniti, da bolj kot bo zadeva nihala, bolj bodo pri Abanki previdni.

Anonimni pravi ...

prvi primer so bila zivila naklo ... dokler so bila pac aktualna ... bilo jednom davno na brdovitom balkanu :)

 
Zgoraj zapisane misli so moje osebno razmišljanje in v nobenem primeru ne predstavljajo kakršnegakoli investicijskega priporočila. Za to se obrnite na vašega borznega posrednika...