GORENJE
Napovedana gradnja tovarne v Srbiji je vsekakor dober korak, ki pa bi moral iti skupaj s privatizacijo sorodnih podjetij v Srbiji. Namreč kljub temu, da je Srbija več ali manj odprta za greenfield investicije, je sodelovanje z lokalnimi partnerji najlažja pot, ki v mnogih primerih prinese tudi kakšno dovoljenje ali potrdilo za čimprejšnji začetek.
Podobno kot za Srbijo bi za Gorenje bila smiselna preučitev proizvajanja na Kitajskem - ko bodo Kitajci dosegli kvaliteto evropskih proizvajalcev, se bodo domači kupci odločali za cenejše izdelke (kupci bele tehnike so zelo elastični), zato samo grajenje na blagovni znamki ne bo dovolj. Nekaj rešitev se skriva tudi v morebitni menjavi segmenta kupcev (na primer nadaljevati nišno dizajniranje aparatov) ali pa preureditev procesa (zgled lahko imajo v napovedih indijskega podjetja TATA, kjer nameravajo prodajati avto po 2200US$ - nizko ceno naj bi dosegli tudi v tem, da naj bi se avto prodajal kot paket sestavin, ki bi jih sestavili pooblaščeni serviserji (za podrobnejšo zgodbo glej zadnji Business Week)...
Podobno kot za Srbijo bi za Gorenje bila smiselna preučitev proizvajanja na Kitajskem - ko bodo Kitajci dosegli kvaliteto evropskih proizvajalcev, se bodo domači kupci odločali za cenejše izdelke (kupci bele tehnike so zelo elastični), zato samo grajenje na blagovni znamki ne bo dovolj. Nekaj rešitev se skriva tudi v morebitni menjavi segmenta kupcev (na primer nadaljevati nišno dizajniranje aparatov) ali pa preureditev procesa (zgled lahko imajo v napovedih indijskega podjetja TATA, kjer nameravajo prodajati avto po 2200US$ - nizko ceno naj bi dosegli tudi v tem, da naj bi se avto prodajal kot paket sestavin, ki bi jih sestavili pooblaščeni serviserji (za podrobnejšo zgodbo glej zadnji Business Week)...
Ni komentarjev:
Objavite komentar