TURIZEM
Včeraj je bila TV SLO1 oddaja o slovenskem turizmu in kako ga oživeti in zakaj POrtorož ni več 'turistična meka'. Mislim, da ima k tej temi vsakdo za veliko povedati, dejstvo pa je, da samo govorjenje ne bo dovolj. Ne razumem, zakaj si naši ponudniki ne ogledajo nivo storitev drugod po razvitih turističnih središčih (in ne na Hrvaškem, kjer gostinci ne kažejo največje naklonjenosti - pač sama naklonjenost je bila in bo vedno v pozitivni korelaciji s tem koliko denarja jim pustiš) in kako so tam storitve prepletene. Meni se je na primer lep primer zgodil na nedavnem potovanju, ko smo se po ogledu kitov vračali z ladjo nazaj v pristanišče. Takrat je vodička začela naštevati več ali manj vse druge zanimivosti ter ponudbe tistega mesta. Zanimivo. To je tako kot da bi na vlakcu v Postonjski jami začeli z marketingom kraškega pršuta, pa Škocjanskih jam, pa plezanja v Ospu in podobno. Mislim, da je bilo včeraj izspotavljeno, da naš turizem ni organiziran. Toda potem se lahko vprašaš, kaj naredi Slovenska turistična organizacija z 1,8 milijarde tolarjev letno. Nazadnje ko sem bil v turističnem centru pri Tromostovju niso imeli brošur o kulturnih inštitucijah v Ljubljani. Samo seznam. No, seznam lahko najdem tudi v telefonskem imeniku...
Mislim, da bi se v Sloveniji dobro prodajal nišni turizem. Torej z visoko dodano vrednostjo. Kot tisti ponudnik 4 apartmajev v Trenti, ki jim pravi 'Nebesa'. Takih podobnih mikro zvezdic bi lahko imeli v vsaki regiji...in potem bi to skupaj povezali in imeli zelo zanimivo ter unikatno ponudbo.
Mislim, da bi se v Sloveniji dobro prodajal nišni turizem. Torej z visoko dodano vrednostjo. Kot tisti ponudnik 4 apartmajev v Trenti, ki jim pravi 'Nebesa'. Takih podobnih mikro zvezdic bi lahko imeli v vsaki regiji...in potem bi to skupaj povezali in imeli zelo zanimivo ter unikatno ponudbo.
Matej Tomažin
2 komentarja:
Hja, kar se tiče brošur je že ena zadeva v katero bi STO lahko vlagala vsaj del denarja. Npr. v že omenjenem TiC-u na tromostovju ni možno dobiti brošur o Prekmurju, Ptuju, Škofji Loki,...češ, da za to 1. oni niso odgovorni, da so ljubljanski info-center in 2. nimajo prostora za ves material. enak odgovor lahko dobiš v vseh ostalih mestih.
kar se pa tiče obale je pa druga zgodba. gostinci in vodiči so zaspali na lovorikah (če so te kdaj imeli), nekatere razvojne idealiste na področju prostorskega načrtovanja in turizma pa duši roka politike in moč ljudi v javni upravi, ki imajo druge interese, le skrbi za dogajanje v lastni občini ne. tudi biološka postaja ima pomisleke glede širitve in prestrukturiranja (palma v dubaju), povečanja v stilu slovenske obale. kopališča so žalost, ciganija,...ponekod ti res gre na bruhanje.
eden redkih pozitivnih zgledov slovenskega turizma je Logarska, kjer trženje poteka enotno - skupen in poenoten spletni nastop, letak ob vstopu v dolino ipd. - seveda bi se dalo zadevo še veliko bolje izkoristiti, ampak že to je veliko, če dolino primerjamo s Trento in "primerljivimi" destinacijami, kjer bi se dalo ravno na področju nišnega turizma (kot npr. zelo dobro izbran primer Nebes) narediti ogromno (z minimalnimi močmi)... na Obali so pa itak obtičali v času belo-črnih kelnarskih uniform
Objavite komentar