torek, marec 06, 2007

WTI - 2. TEDEN

Minuli teden sem doživel tsunami. In sicer na srebru, saj sem pri 14,1 dolarjih za unčo predvideval, da bomo zaznali nadaljevanje pozitivnega trenda. Žal se ni tako izteklo in prevelika izpostavljenost me je stala kar nekaj denarja.

Sicer pa sem opravil naslednje transakcije:
  • zapiranje dolge pozicije USD/JEN
Skladno s pričakovanji smo kratkoročno zaznali krepitev dolarja napram jenu, toda slednje je trajalo slab dan, saj se je razmerje hitro spustilo pod 118, pod 117, pod 116 in se ustavilo blizu 115. Sledil je odboj in razmerje je trenutno okoli 116,5. Pri 118 bi ponovno šel v kratko pozicijo.

  • nakup/prodaja srebra
Kot rečeno v uvodu, sem imel nekaj časa in se "prelevil" v dnevnega trgovca. Sklenil sem več nakupov in prodaj, ki so bile uspešne vse do trenutka, ko smo kar naenkrat zaznali padec srebra za 4 odstotke. Zgodil se je hitro, kar je seveda pustilo pečat na trgovalnem portfelju: iz plus 15% sem padel v -15%. To mi je uspelo tako, da sem imel ob napačnem trenutku preveliko izpostavljenost in to brez omejitvenih prodajnih naročil (takoimenovanih stop loss-ov). Slednje nisem vzpostavil, ker sem spremljal dogajanje, tako da sem sicer padec nekoliko omilil (na poti navzdol delno zaprl pozicijo in jo nato spet nekajkrat odpiral, zapiral). Padanje se seveda ni ustavilo, zato je dolgoročna pozicija trpela in trpela.

Nauk zgodbe iz prejšnjega tedna: Ne menjaj prehitro zastavljenih strategij. Namreč Dax in USD/JEN sta se "sesula" tako, kot sem predvidel. Žal sem naredil osnovno napako in zamenjal strategijo.

Izkušnja je bila draga: portfelj je trenutno na -48%, odprto pa imam dolgo pozicijo na srebru.

7 komentarjev:

Anonimni pravi ...

morda ni pravo mesto za vprasanje, vendar - kaj menis o nakupu delnic rudarjev urana. Zanima me katero priporocas, na koliko ocenjujes njen triletni donos, in predvidevanja o ceni urana (spot price).

hvala.

Matej Tomažin pravi ...

Za investicijsko svetovanje se boš moral obrniti na tvojega borznega posrednika.

Lahko pa ti razkrijem, da se Probanka DZU ter MP-DZU fokusirata na omenjene naložbe, zato mogoče ne bi bilo slabo pogledati portfelje njihovih skladov.

Sicer pa obstaja tudi ena košarica rudnikov urana, pa lahko v prospektu tega certifikata preveriš kateri rudniki so notri vključeni.

Splošno o uranu pa mislim, da je usojen na uspeh. Kajti dejstvo je, da bo v prihodnosti vse več jedrske energije. In iz tega je povsem normalno sklepati, da bo cena urana pod določenim pritiskom...

Anonimni pravi ...

Matej,
pohvale za tvoja razmišljanja in prispevke... ampak, a nas z opisi WTI trgovanja v TP2 ti malo hecaš? Takole trguje popoln začetnik, ne pa prekaljeni borzni maček.
Ali naj WTI prispevke torej razumemo kot vzpodbudo začetnikom?

Anonimni pravi ...

Matej je verjetno bil navajen počasnih premikov in precej opozoril, preden se tečaj sesuje. Žal se ne heca, saj sem ga opazil na www.worldtopinvestor.com. Bil je med prvimi ampak kasneje je zginil. Lepo, da je pojasnil kje ga je pihnil mimo. Tudi sam sem doživel tsunami, ko sem prešel na terminske borze. Moj nasvet?
Ne jemli si večje izpostavljenosti, kot 1:3 - 1:5 velikosti porfelija. (če imaš porfelij velik 10k € zastaviš največ 30 do max 50k vrednosti). Samo v pomoč. Tudi sam ne uporabljam stop lossov ampak ne grem več kot omenjeli leverage. Vseeno sem uspel narediti precej dober plus (ne tekmujem).

LP

Anonimni pravi ...

To, kar je naredil, sploh ni napačno. Pač, ni ujel dobrega timinga na kratki rok. Danes pa se mu je ziher popravil portfelj. ;o)
Buy on dips!

Glede urana - zelo dober je certifikat-basket ub1ura od ubs banke.

LP

Matej Tomažin pravi ...

Portfelj v sklopu WTI je pač samo en del osebnega portfelja. Zato ga ne upravljam kot celoto ampak kot specifični del - zelo tvegani del portfelja. Zato tudi tako močna izpostavljenost posameznim naložbam in posledično nihanje vrednosti portfelja. V celoto se torej poda ok.

To, da delam napake mi je znano. Mislim, da se vsak dan celo življenje učim. Za borzni trg pa je itak tako, da kar je veljalo včeraj ni nujno da velja danes.

Anonimni pravi ...

he he, tale zgodba o JPY mi je pa zelo poznana. tudi sam padel v jamo kršenja lastne strategije. Tako sem portfelj iz +50% pahnil sicer na 0%, ker sem se iz predhodnje izkušnje izpred nekaj let naučil:) zapreti če ne prej, ko si na začetku:)

osebno čakam da se jen povzpne na 154-155 in potem zopet vzpostavin kratko pozicijo. vmes pa verjamem, da se bo dalo uloviti kak zob ali dva.

 
Zgoraj zapisane misli so moje osebno razmišljanje in v nobenem primeru ne predstavljajo kakršnegakoli investicijskega priporočila. Za to se obrnite na vašega borznega posrednika...