petek, marec 23, 2007

TELEKOM IN STRATEŠKI LASTNIK

Glede na polemike o precenjenosti/podcenjenosti Telekoma iz vidika strateškega kupca, bi podal razmišljanje o nekaterih prihrankih, ki jih lahko strateški kupec doseže:

  • sprememba strukture dolga/kapitala: glede na nizko zadolženost Telekoma (D/E je 28,9%) se lahko Telekom brez problema dodatno zadolži. Pri tem se izkoristi položaj Telekoma pri pridobivanju poceni dolžniških virov, svež kapital pa se porabi bodisi za nakup lastnih delnic bodisi investira v nove projekte. Z optimalno strukturo kapitala se zniža povprečen strošek kapitala in posledično dvigne vrednost podjetja.
  • vpliv davčne reforme:
    • davek na dobiček: skupina Telekom je v zadnjem letu izkazala okoli 7 milijard tolarjev davka (skupaj z odloženimi davki), kar pomeni 23,6% efektivno obdavčitev. Glede na davčno reformo se bo v prihodnjih letih stopnja davka na dobiček znižala na 20%, kar pomeni da bo tudi efektivna stopnja obdavčitve padla na to raven. Samo teh 3,6% razlike v davku, bi glede na lanskoletni dobiček pomenilo okoli 1132 milijonov SIT razlike.


    • davek na izplačane plače: v skupini Telekom je v Sloveniji zaposlenih skoraj 3800 zaposlenih. Od leta 2009 tega davka ne bo, kar pomeni, da se Telekomu sprosti povprečno 3% (toliko so plačevali ) od bruto plač – v številkah to pomeni okoli 13.500 SIT na povprečno plačo v Telekomu oziroma 615 mio SIT letnih prihrankov.
    • nove davčne olajšave pri R&D: Tukaj konkretnih izračunov nimam, toda prepričan sem, da bi iz tega naslov lahko Telekom prihranil kakšnih 100 mio SIT letno
  • odprodaja sredstev, ki ne prinašajo dovolj dobrih donosov:
    • odprodaja Solin;
    • lease back poslovnih prostorov ter drugih večjih nepremičnin;
    • morebitna prodaja GVO-ja;
  • racionalizacija poslovanja v kontekstu zmanjšanja zaposlenih na srednjih in nižjih delovnih mestih. Že 5% zmanjšanje zaposlenih prinese letni prihranek preko milijarde tolarjev. Res je, da so tukaj zaveze, toda te zaveze ne bodo veljale dolgoročno;
  • zmanjšanje reprezentance, sejmov ter reklam. Že 10% zmanjšanje pomeni prihranek preko 600 milijonov tolarjev.
  • centralizacija določenih funkcij Siola, Mobitela ter Telekoma: finance, računovodstvo ter marketing. Predviden prihranek: ne vem.
Kakšne bodo dejanske spremembe pri bodočem upravljanju Telekoma ne vem. Res je, da trenutni kazalniki v primerjavi s tujimi telekomi kažejo na precenjenost Telekoma, toda to še ni dovolj dober argument, da se apriori reče, da je Telekom predrag. Stvari je potrebno pogledati pod lupo. Zavedam se, da sem lahko s kakšno mislijo brcnil v temo, toda mislim, da je bolje, da se o tem razpravlja, kot pa da tujci potem s članki iz medijev zagovarjajo, da je Telekom drag.

7 komentarjev:

Anonimni pravi ...

kaj pa misliš o prihodnjem obsegu poslovanja?

ko bo začelo padat število fiksnih uporabnikov, cene internet storitev, cene mobi pogovorov...

Matej Tomažin pravi ...

Ja, to je lahko problem, toda verjamem, da bo razvoj tehnologije našel pot, da ti bo telekom ponudil nekaj, kar boš dodatno plačeval.

V tem kontekstu so sedaj skoraj zastonj MMS in video klici - da se navadiš. Mogoče ne ti, ampak mladina v osnovnih/srednjih šolah, ki bo čez nekaj let to storitev vzela kot samoumevno.

Sicer mislim, da bo prodajni trik itak v vsebini, ki jo bo lahko Telekom ponudil.

Anonimni pravi ...

razvoj tehnologije, ki bo prinesla nov FCF bo morala poiskat itak celotna industrija...

do takrat bo pa TS delil usodo DT, FT, VOD,....padec realizacije (vsaj v SLO) je po mojem neizbežen. + zna biti Kosovo, saj je po moje 200 mio EUR investicija v cca 700+ mio uporabnikov dober posel

Anonimni pravi ...

Se strinjam, da ima TS se veliko rezerv. Res pa je da izgublja fiksno telefonijo, mobilne narocnike in tudi internetne. In da se bo storitev zaradi grozlive konkurence se naprej cenila. Je pa res, da se grozno ceni tudi oprema.
Pa tudi ljudi ne rabijo vec kot 30%-25 danes zaposlenih.
Kar se tice pa novih aplikacij in storitev. Tu gre stvar zelo pocasi. razen 15 let starega SMS-a ni aplikacije ki bi nosila kaksen denar. Melodije, ohranjevalniki zaslona, kaksna igrica...ampak vse skupaj ne prinese 5% denarja od SMS-a.
UMTS ni prinesel nicesar.
Na zalost teh podatkov ne govorim na pamet.
Vecjo priloznost vidim na Kosovu. Tukaj pa je vse se v bozjih rokah...

Anonimni pravi ...

hehe, Tomažin strikes back, bravo...:)
lahko bi pa zneske pisal v eurih...

Matej Tomažin pravi ...

Lanskoletne bilance so še v tolarjih...

Anonimni pravi ...

Za vsak telekom je najpomembnejše pri prevzemu število naročnikov in še posebno poslovnih.
Telekome kupujejo veliki kot strateške naložbe za pokrivajo recimo EU teritorija.
Kupca zanima kanalizacija in kabelsko omrežje.
Tehnologijo v svojem omrežju nato poenoti. Nepotrebne odlive zapre.
Ceno bo zbijal glede na funkcionalno neefektivnost in na katastrofalno stanje informatizacije in avtomatizacije poslovanja.
Že daljše obdobje je zaznaven interes po večji zadolženosti. Pri tem vodstvo kaj lahko preliva kredite v dobičke in dvigovanje cene delnice, katere namen je lastna promocija.
Trajanje politikov na oblasti je kratkoročno in posledično je interes lastnikov tudi kratkoročen.
Kosovo ima vse možnosti pozitivnega vzvoda.

 
Zgoraj zapisane misli so moje osebno razmišljanje in v nobenem primeru ne predstavljajo kakršnegakoli investicijskega priporočila. Za to se obrnite na vašega borznega posrednika...